Kako ZAVRNITI, ne da bi rekli "NE".


Če spadate med tiste ljudi, ki v svoji komunikaciji pogosto uporabljajo zavrnitev, tvegate, da ste s strani drugih označeni kot nekooperativni, neprimerni, sebični. Verjetno nekateri izmed vas, tako označenih, to celo tudi ste. Vendar današnji članek ni napisan za vas. Prav tako ni napisan za tiste z zdravimi mejami, ki veste, kdaj reči "NE" kdaj "DA" in vas vaše odločitve čustveno ne obremenjujejo in ne motijo.

Vendar, če menite, da sodite v skupino tistih, ki imajo težave reči "NE" za stvari, za katere veste, da jih bi morali zavrniti, če se počutite preobremenjeni z zahtevami drugih in se počasi utapljate v odgovornostih katerim se ne morete izogniti, potem nadaljujte z branjem.

Trening asertivnosti

Pomislite, kako pogoste se znajdete v situaciji, v kateri vam je na prošnjo težko direktno odgovoriti z zavrnitvijo, odgovoriti z "NE" in se pri tem ne počititi slabo, krivo. Razlogov za to, da ne morete podati zavrnitve na asertiven način je več, vsi pa so temeljno povezani z občutkom krivde. Občutek krivde ni prijeten občutek, v naravi človeka pa je, da se mu skuša izogniti, tudi s tem, da si od drugega želi, da mu ta odpusti. Krivda služi močni družbeni funkciji v smislu nadzora našega vedenja, pri čemer je notranja motivacija v tem, da od drugega želimo vedeti, da nismo slabi ali vsaj ne popolnoma slabi. Četudi je krivda neprijetno občutje, je sestavni gradnik, ki sooblikuje naše dobro počutje in pomemben del zdravega psihološkega razvoja. Freud je občutek krivde videl kot znak, da je posameznik začel prevzemati odgovornost zase, za svoje občutke in konflikte ter za težke odločitve, ki jih je moral sprejeti; Carl Jung je dejal, da se razvoj in rast pojavljata samo takrat, ko smo sposobni prepoznati in poskušati popraviti svoje napake;